De training

Wij als team willen graag een stukje met je meevechten om je dag iets minder zwaar te maken. Dit willen we doen door een training waar je handvatten en oefeningen leert waar vanuit de muziek en mindfulness die je helemaal op maat kan maken. De training is specifiek ontwikkeld voor jongvolwassenen met een depressie. Dit houdt een leeftijd van twintig tot dertig jaar in. 

Wat wordt er gedaan tijdens de training?

Mindfulness

Eerst gaan we kijken naar wat mindfulness precies is met een korte uitleg en gaan we meteen ervaren wat het voor je kan doen. 

Muziek & concentratie

We gaan actief muziek maken om te kijken hoe je je concentratieboog kan vergroten door de focus te weerleggen van je gedachtes naar de muziek. 

Muziek & mindfulness

Hier komen de muziek en mindfulness samen en gaan we kijken hoe je de muziek kan inzetten om je gedachtestroom te doorbreken en met de mindfulness de ontspanning en andere denkwijze te vinden. 

Op maat gemaakt

Tot slot gaan we in gesprek met de trainers apart en met de groep om te kijken hoe de oefeningen bij jou passen en welke andere tips en tricks we nog voor je hebben om er het meeste uit te halen. 

Een persoonlijk e-book

Na de training krijg jij onder andere een e-book toegestuurd. Hierin staan alle oefeningen omschreven, de aanbevolen toepassing en nog andere tips zoals hoe je je eigen muziek kan gebruiken om je gemoedstoestand te be├»nvloeden. 

Check-up

Na een week nemen we weer contact met je op om te kijken hoe het met je gaat en of we je nog ergens mee kunnen helpen. We willen je onafhankelijkheid zo sterk mogelijk maken, maar een steuntje in de rug kan altijd helpen. 

Praktisch toepasbare oefeningen

De training is ontwikkeld op basis van gesprekken met deskundigen en jongvolwassenen die een depressie hebben of hebben gehad. Uit deze gesprekken hebben we drie scenario's gehaald waar we de oefeningen op wilden richten. Hieronder lees je meer over deze scenario's.

Momenten waarop je alleen bent

Hierbij focussen we op wat je kan doen als de afleiding niet meer sterk genoeg is en je alleen bent. Wat zijn praktische oefeningen die je dan gemakkelijk kan doen en die goed bij je passen?

Momenten in contact met je directe omgeving

De mensen die het dichtste bij je staan betekenen vaak het meeste voor je. Daardoor heeft hun mening ook extra veel invloed op je. Hoe kan je hier het beste mee omgaan?

Momenten met verplichtingen zoals werk

We moeten vaak aan veel verplichtingen voldoen in deze maatschappij. Denk aan werk en studie. Die gedachtes stoppen alleen helaas niet als die verplichtingen er zijn. Hier kijken we naar wat voor praktische korte oefeningen je kan doen om weer rust te vinden in jezelf. 

Jouw persoonlijke afspeellijst

Tijdens de training worden alle oefeningen en alle muziek live opgenomen. Deze geluidsopnames krijg je geknipt en wel als afspeellijst thuis gestuurd. Zo kan je gemakkelijk weer meedoen met de oefeningen die je hebt geleerd. Daarnaast ontvang je na de training een e-book met alle verhalen, oefeningen en tips en tricks uit de training.